Wednesday 25 April 2012

means???

ary ni aku dlm dilema..huhu...nthlh...aku pown dh x tau nk wat apa.ckp apa..huuurrrmm.
td aku bcer blog someone..tjuk dyer "couple:HALAL ATAU HARAM?"
huh..dhsyt kn tjuk dyer..tp bnder ni lh yg ngh brleluasa skunk
ok..aku msuk kn entry yg ditulis...

"habis,apakah hukum berCOUPLE??

tidak aku nafikan banyak orang menyatakan itu HARAM....kerana syarat di atas semuanya memberi batasan kepada mereka yang berCOUPLE....kita sering menganggap bila berCOUPLE mesti begini..

ya,kita merasakan bila berCOUPLE mesti buat begini...

  • orang berCOUPLE mana mungkin akan menundukkan pandangannya kepada kekasihnya
  • orang berCOUPLE tidak akan dapat menjaga batasan mereka
  • orang berCOUPLE biasanya akan berdua-duaan dengan kekasih mereka
  • mereka yang berCOUPLE suka bermanja-manja dan merengek-rengek sesama mereka
  • orang berCOUPLE mesti suka saling bersentuhan,romantik katakan
  • biasa orang berCOUPLE,pasti akan terbayang wajah si dia bila tidak bersama dengan dia                   
yup..tol lh kn per yg ditulis oleh penulis..skunk sumer nyer dlm tgn kter smer ader nk wat mcm ni atau x..

 
=namun,aku cuba memperluaskan skop berCINTA itu....skop berCOUPLE kepada sahabat-sahabat....
kerana bagi aku kita cuma melihat COUPLE itu dengan satu perspektif sahaja....seperti pertanyaaan aku diatas,

  • tidak berCINTAkah kita kalau kita menundukkan pandangan kita daripada perkara yang haram atau menundukkan pandangan daripada si dia??
  • tidak dinamakan CINTA kah jika kalian menutup aurat kalian dengan sempurna??
  • tidak dinamakan COUPLE kah jika tidak bertemu dan berbual??
  • tidak berCINTAkah kita jika kita tidak berDATING??
  • tidak rasa CINTA kah jika kita tidak merengek dan bermanja??
  • tidak berCINTAkah jika kita tidak bersentuhan??
  • apakah CINTA itu mesti dizahirkan seperti alasan di atas baru dinamakan COUPLE??
aku x der nk ckp paper..aku pown bkn manusia yg sempurna..aku pown ader jgak wat silapkn.
skunk terserah pd diri sendiri..
*yg ni lak aku amek dr fb someone :)

 Semalam, ayah saya berpesan "Kalau lelaki ajak kakak bercinta sebelum kahwin, hakikatnya he doesn't really loves you".

---
Ku ingin hadiahkan cinta suci,
Buat insan bernama suami ♥,
Dengan Allah sebagai juri,
Bukan nilaian nafsu sendiri."

Lamarlah seseorang perempuan itu untuk diperisterikan, bukan untuk dijadikan bahan cubaan dalam percintaan
       

>kowng pasti phm kn mksd ni...klu nk bncngkn sal isu ni mang skop dyer sgt luas..n mcm2 pndpt ada..kn..
1st muhasabah diri alek..bnyk pkr sumer yg kter lalui..jgn cmpai kter yg akn menyesal suatu art t.. ;)

 
memang indah biler mnjalinkn sesuatu hbgn dgn status yg halal kn >.< 

 kter dpt melakukan apa sahaja tnpa pkr kn prkara yg haram..aku pown nk tgor diri aku..aku ni bkn nyer baek sgt kn..aku jhat..aku ngaku..aku nakal...tp aku try nk ubh sikap aku..insyaAllah..aku try.

*so pkr2kn..dan selamat beramal..!he3.. >.<                               

2 comments:

  1. banyakkn la berdoa pd tuhan agar khidupan kita ni sntiasa diredhai...kita smua manusia..x lari dr kesilapan :D

    ReplyDelete