Tuesday, 31 January 2012

:'(

Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
Aku yang mengejar bayang cinta

bler aku dgr lgu ni aku rser mcm nk ngs sgt3...sgt mnynth aty aku yg dlm ni.....
klu bnder ni jd kt aku mcm mner??aku x nk khlngn dyer.."Ya Allah hambamu yg lmah ini ingin meminta ptolong dr-Mu.Ko tolong lh slmtkn dyer x kira walau di mana dyer brada.sesungguhnyer aku ini sdng t'lalu menyayangi&mncintai dyer..ko tbhkn lh aty dyer,kuatknlh&smbuhknlh pnykitnyer Ya Allah.aku mohon Ya Allah ko jgnlh ambil nyawanyer skrng..amin" :'(

video

Monday, 30 January 2012

ヅ Walau tak ada ORANG sayang kita TAPI ALLAH ada dekat di hati kita, ♥
ヅ Walau tak ada ORANG cinta kita TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita, ♥
ヅ Walau tak ada ORANG tolong kita TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita, ♥
ヅ Walau tak ada ORANG rindu kita TAPI ALLAH tetap tunggu kita, ♥
ヅ Walau tak ada ORANG jaga kita TAPI ALLAH perhatikan kita, ♥

#so janganlah risau if u are single ^__________^

juz for u yg slalu ader d'ingtn syer :)

video

Sunday, 29 January 2012

him????

assalamualaikum...dgn ini aku nk nyaterkn yg aku x leyh lperkn ko! :'(
nper ko wt mcm ni kt aku?skunk ko dh tgok kn akbtnyer..aku nk ko brubh..plz jgn ikowtkn aty,nafsu,kepala cndiri..brubh k..ko tau x clmer aku knl ko,aku epy sgt3,bhagia,tp skunk aku agp ko juz as a fwens
biarlh jodoh yg mnntukn ker..he3..ceh2..ayt x leyh blah
mang lh sumer ader couple t itu akn kekal ker???maybe lh..tp 2 peratus jer kowt yg cmpai dirikn masjid
aku dr dulu knl ko&couple ngn ko,aku dh pkr cumer tu.aku hope hbngn kter leyh bjyer
ko dh byk yolong aku,sgp wt per jer..thnx a lot.aku x kn lperkn cumer tu
pas ni aku hope kter kwn dulu k..mner tau t ader jodoh ker
sbr k..aku pgang jnji ko dulu cmpai skunk.
pelik kn.dulu kter dh clash tp kter jmper alek :) jodoh@kbtln???
tp skunk kter clash alek..aku pown x tau..aku cker ogh yg jjur&aku hope ko leyh jd mcm tu.x ssh kn?
jgn ego sgt..
k..aku syg ko.aku x leyh tipu aty aku ni..thnx bg aku pluang ntok syg ko&rser dsayangi :) <3

                                                                                                                           ------->>gadisepi!

adeq :)

erm....ader sowh bdx ni kn..aku knl dyer time aku form 2&dyer form 1..best gler dpt knl dyer&cmpailh dyer jd adeq ksygn aku!hu3..ms m jgn mrh k.ijal adeq ogh jer!...ok ni byord dyer..sowi ar aku ni x pndai mengayat ckit..hahahah..adeq sowi yer..
nmer dyer MOHAMAD NORSHARIZAL BIN MOHAMAD SHARIF :)
*umur 17 thn
*lhr 8 sept 1995
*knl time cmping
*sporting,baek,caring,tlebeyh peramah..ha3.jgn mrh k,slalu tolong&amek brt sal aku
*life must go on..
never look back..
just look for the future..
grab the chance..
time will not wait for you..
choose the path of your life..
always smile..
because smile is beatiful..
don't just sit and wait..
wake up..
go for your dreams..
grab it..
don't bother what other people say..
just think about yourself..
just do it..
stay focus..
never forget the struggle..  
-ni aku cilok dr fb dyer.mohon copy ijal.mcm kata2 smgt dyer lh gak an
*dyer ni gler2 ckit..he3.mcm akk dyer ni :p byg kn pnh skali tu dr bukit beruang cmpai duyung jln kaki dtg umh aku coz nk ryer umh aku&jmper aku..cian adeq akk ni..syg lbeyh ar!
*cper yg knl dyer mang untng gler..sejuk prut ibu adeq aku ni mgndungkn dyer..ha3
*adeq plz jgn pkr negatif k..
*cumer syg adeq...juz bdoa&kuatkn smgt
*ader lh cternyer dsblk aku ckp ayt td..ha3..pnjg mmbebel..k ni pic dyer..OPPPPSSS!!!!!jgn tpikat k dyer sdh bpnyer >.<

  done......................... !
     
                                                                                                                        ------->>simplegurlz
23 CIRI ORANG YANG MENCINTAI KAMU . .

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tau kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’have fun’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, karena dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dengan cara yang berbeda, bukan “aku CINTA padamu”.

6. Jika kamu merayakan tahun baru dan kamu tidak mengundangnya ke pesta yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, karena saat-saat itu ialah saat yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. karena saat bersamamu tidak selalu terulang.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. karena dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, karena dia ingin tahu apa kgemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun susah menggemari kesukaan kamu, tapi akhirnya dia bisa.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang sakit, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – karena dia khawatir tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan kapan ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah menggetarkan dunianya.

14.Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan senantiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan lingkungan yang mungkin membawa pengaruh buruk terhadap kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang bikin BETE, seperti menelefon kamu 100 kali sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira karena dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari memenuhi permintaan kamu walau sesulit apapun permintaan itu.

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda yang berharga buatnya.

21. Dan jika kamu coba menjauhkan diri darinya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu karena sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, karena dia tidak mau kamu terbebani karenanya. saat kau pinta dia pergi, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, karena dia benar-benar mengerti apa itu cinta

:'(

Bila kita sayang org tue

Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG...

Friday, 27 January 2012

Bukan Ku Tak Sudi

Artist: Iklim
Ku anggapkan semalam
Satu kenangan yang suram
Bila cinta kita
Putus di jalan

Ku harapkan impian
Menjadi kenyataan
Namun aku kecewa

Mudahnya waktu melafazkan janji
Engkau dan aku berdua serupa
Rupanya mentari dalam mainan percintaan

Telahpun ku bentangkan segalanya
Mencari entah dimana silapnya
Jelas asmara kecundang jua

Bukan ku tak sudi kasih
Untuk bersamamu bercinta lagi
Kerna antara kita
Tidak sehaluan lagi

Maafkan diriku sayang
Menolak cintamu untuk kali ini
Walaupun ku tahu
Bersungguh benar rasa hatimu
tolonglh.jgn pkse aku...aku bknx nk tp lom b'cedia g k
ko ckp mcm tu sbb ko nk slmtkn hbngn ko ngn dyer ker hbgn aku ngn caca..= ='
aku dh maafkn dyer,bg dyer pluang.tp aku juz nk kwn jer k..
wt mser skunk KAWAN jer..leyh??x ssh kn pmintaan aku
ko leyh sbr x??
ko jgerlh bf ko baek2..ko phmkn&tau nk wt per kn supaya bf ko x jelez..
itu pown nk g tau ??
dndm????lngsung x der...x kre btper bsr pown kslhn dyer...aku akn maafkn dyer..
x t'calit pown kt aty ni nk bnci dyer...mrh dyer.
shah lia x bniat pown nk wt shah mcm ni...tp plz phm lia..lia mtk satu jer..kter kwn dulu k
x ssh kn??couple lom tntukan lg paper...maybe satu ary t mang jodoh lia ngn shah kn???
lia hope klu shah ader pmpuan yg shah mnt,cker juz ask her ntok isi kesunyian d'aty shah..
kter lom boleyh mcm dulu g..mang tol...byk sgt3 kngn kter.dr form 2 smpai skunk..lmer kn kter knl???
erm..k lh..hope shah sntiasa bhagia&epy slalu..bff?? :)
           
                                                                                                                 -------->>>i'msorry!

Thursday, 26 January 2012

Kita berkenalan secara tak sengaja adalah perancangan Allah...
Kita berkawan begitu lama bertahan persahabatan kita pun Allah yang rancang..
kita dikurniakan rasa suka antara satu sama lain juga Allah yang beri..
kita masih bersama walau banyak dugaan menimpa, Allah yang aturkan..
kita dikurniakan kesedaran dan keinsafan juga kerana Allah sayang pada kita..
kita berjauhan untuk mencapai redhaNya juga Dia yang rancang...
kita berdoa untuk kebahagiaan masing2 juga Allah yang detikkan dalam hati kita..
dan ketahuilah, sama ada hubungan kita akan berkekalan sehingga ke syurga atau terputus di tengah jalan juga ALLAH yang akan tentukan...
jadi, usah risau..
andai kamulah jodoh yang ditetapkan Allah di Luh Mahfuz untuk saya...
InsyaAllah kita akan bertemu juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa... - Indahkan perancangan Dia

bcer k :)

RAHSIA CINTA SEORANG HAWA

Assalamualaikum……
Bicaraku kali ini adlh tentang hakikat cinta HAWA…ya tentang cinta mmg tidak akn pernah habis dibicarakan….Aku bukan pujangga yg hebat dalam membahas tentang cinta. Aku ingin bicara atas nama wanita. Wanita adalah makhluk yg sempit akal dan mudah terbawa-bawa emosinya…sangat mudah bg golongan adam utk membuat golonganku bermimpi.

Tolong..berhentilah memberi angan-angan kpd kami. Mungkin kami akn memuncung tika di sapa, atau membuang muka kalau di puji. Tetapi sejujurnya, ada perasaan bangga. Bukan suka kpd kamu (mungkin)tetapi suka kerana diperhatikan lebih.

Di antara kami, ada golongan hawa yg pandai menjaga diri. Tetapi tidak semua kami mempunyai hati yg suci. Oleh itu kpd golongan adam....jangan kamu tawarkan sebuah ikatan bernama ta'aruf bila kamu benar-benar belum bersedia akan situasinya. Sebuah ikatan yg tidak pasti yg boleh jd berumur tidak Cuma dalam hitungan bulan tetapi menginjak usia tahun, tanpa kepastian bila akan dipastikan. Seringkali .....persahabatan itu dibungkus label 'ukhwah fillah' dan seringkali jg persahabatan antara golongan hawa dan adam ini dijangkiti virus yg bernama 'rasa' dan 'makna'...kerana tiada suatu hubungan pun yg tidak berkait dgn soal 'rasa' .

Sebelum kamu memutuskan untuk mendatangi kami...jwb dulu pertanyaan ini dgn jujur. Setelah tiga bulan kamu mendatangi dan menyatakan cinta, kamu masih belum bersedia mengikrarkan dlm sebuah pernikahan??atau kamu masih memerlukan masa yg lebih lama dan meminta kami menunggu dgn alasan yg tidak syar'i dan terlalu duniawi....jika jwpn kamu YA, bermakna kamu lebih 'hebat' dan 'berani' daripada Saidina Ali. Dia hanya berani mengatakan cinta kepada Fatimah, setelah menikah. Ali.. Pemuda kesayangan Rasulullah s.a.w tetap menunggu waktu bertahun-tahun untuk mengatakannya. Bukan kerana pengecut, tetapi kerana dia adalah lelaki kualiti syurga.

Tolong, kami tidak ingin menyakiti hati calon suami kami yg sebenarnya. Mereka berusaha menjaga hijab, agar datang kpd kami dalam keadaan suci hati, tetapi kami malah menjaja cinta kepada lelaki yg belum tentu menjadi suami kami. Atau kamu sekarang sudah berani menjamin bahawa kamu adlh calon suami kami yg sebenarnya???.maaf... wanita itu lemah dan mudah ditaklukkan. Sebagai saudara kami, tolong..jagalah kami. Kerana kami jd lemah dgn surat cinta kalian.

Bukankah akn lebih indah bila kita bertemu dgn jalan yg diberkati-Nya? Bukankah lebih membahagiakan bila kita dipertemukan dlm situasi yg diredhai-Nya?
Bukan Cuma saat menikah, tetapi saat pertemuan yg juga bebas dari maksiat. Allah maha Pencemburu Dia maha Memiliki kami..maka mintalh kepada-Nya sebelum mendatangi kami.

Akhir kalam....
Tentang jodoh..aku takkan runsingkannya lagi, seperti halnya takdir lahir dan takdir mati. Takkan mengundur dan ke depan sedikit pun. Aku yakin ssorang di sana telah diciptakan Allah khusus utkku. Bukankah manusia diciptakan berpasang-pasangan. Mungkin dia, mungkin jg bkn. Bila dia adalah ikhwan yg baik bagiku, namun Allah tak izinkan dia utk menikahiku, maka aku yakin Allah telah menyediakan ikhwan yg jauh lebih baik daripda dia utkku. Kerana aku tahu Allah takkn pernah mengecewakanku.

Tentang dia...dia mungkin telah tersedar telah mensia-siakan waktunya utkku...ya,jalan itu masih panjang....dan dia pun memilih mencintai Kekasih Sejati daripada diriku..subhanallah..bagaimana mungkin aku tidak semakin mencintai dia.....dan jelaslah bahawa dia berhak mendapatkn wanita yg jauh lebih baik daripadaku...kudoakan semoga dia dikurniakan isteri yg solehah, yg jauh lebih baik daripada yg pernah di bayangkan sebelumnya...kerana Allah takkn pernah mengecewakan hamba-hamba-Nya.

"Ya ALLAH aku memohon kepada-Mu kecintaan kepada-Mu, dan cinta kepada orang-orang yg mencintai-Mu, juga kpd amal perbuatan yg akan mendekatkan diriku untuk lebih mencintai-Mu.."


UnTuK YaNg TeRCiNtA

Aku menerimamu
Kerana cintamu pada-Nya
Aku mengasihimu kerana
Kasihmu pada-Nya
Adakah aku kau pilih
Kerana pilihan-Nya untukmu?
Terimalah aku bukan kerana mahar
Yang kau beri padaku
Bukan jua kerana cintamu padaku
Melebihi cintamu pada-Nya
Tetapi kerana aku adalah
Perempuan yg dijodohkan-Nya untkmu
Kasihilah aku...sayangilah aku..
Kerana ketaatanmu pada-Nya
Moga mahligai yg dibina
Direstui...diberkati...
Hingga ke syurga...

"AkU MeNciNTaiMu KeRaNa aGaMa Yg AdA PaDaMu..JiKa KaU HiLaNgKaN aGaMa DaLaM DiRiMu MaKa HiLaNgLaH CiNTaKu PaDaMu..." 


                                                                                                                    ------->>>hmbamu (:
kdg2 kita tdk mghagai cinta...knp?? sbb,kta blum mrsai khlngan dia... kdg2 kita rsai cinta dia,tp msih xpcya,np?? sbb... kita sllu fikir negatif ttg dia.. kdg2 kita xsdr ati kita btl2 mnyayangi dia,knp?? sbb,kita tnjuk ego xnk mngalah.. hgailah org yg sygkn kita..sbb kita akan mncarinya bila dia sudah tiada di sisi lagi.. sesal pun sudah tiada guna... ♥

Wednesday, 25 January 2012

bff :)

cumer ogh ader bff cndirikn.aku pown ader..cumer ni kwn plng baek aku pnh jmper..thnx k..thn ngn aku ni..aku nikn degil,nakal :P kwn gmbira sng dcarik,tp kwn yg slng bntu kter bler kter ssh sgt ssh nk crk kn??nper ekkk???kwn ssh dcrk drpd mncrk seorng kekasih..tol ker??he3..maen taram jer..so my fwen thnx so much k..iloveyouguys <3!
ok...my first bff of coz my aweks..hu3...nur farahin ahadlin.strt knl time drjh 6 cmpai skunk
 2nd shahqiren hairudin...strt knl time form 2&pnh ****** :)knl kt cmping
 3rd...amirul amin ishak..aku pown pnh gak****** :)knl time form 4 kt cmping

 4rd..nmer dyer mohn syahrin azezi dahlan...jmper kt dlm bas ska..he3 :)knl sjk form 5 thn pas lh kn..
 k cousin aku ni pown bff aku coz knl dr lhrkn he3... :P
6 ni nmer dyer faten fateha cmer tsyen ngn aku..dr form 4


thnx fwens...sbb dh bg byk sokongn kt aku..aku hrgai sgt..x tau nk bls jasa kowg mcm mner...

dgr k lgu ni :)
video
 



                                                                                                            ------->>simplegurlz :)

it's true

Mesej seorang kekasih kepada kekasihnya :

Perempuan : Awk.. Kenape awk tak penah ajak sy tengk wayang atau keluar jalan2 macam pasangan lain?

Lelaki : Saje..

Perempuan : Saje ke atau awk malu nk kuar ngan sy?

Lelaki : Mana ada..

Perempuan : Kenape kita tak penah gayut malam2 macm pasangan lain?

Lelaki : Sebab sy nak jimat kredit..

Perempuan : Sampai hati awk kan? Kenape ye kwn sy panggil kekasihnya ''sayang'' tapi awk tak pernah pun panggil saya ''sayang''?

Lelaki : Geli la perkataan tu.. Nak termuntah..

--> Perempuan tersebut terus merajuk selepas membaca ayat2 kekasihnya.. Beberapa minit kemudia dia menerima satu mesej..

Lelaki : Sy tak penah ajak awk kuar tngk wayang ngn jalan2 sbb nanti bila kita dah kahwin, awk takkan rasa boring nak kuar ngan sy dan sy nak saat tuh nanti menjadi kenangan kita yang paling romantik dalam hidup sy..
Lagipun, bukan ke tak elok kalau keluar berdua duaan?
Mcm2 boleh terjadi kan?
Sy tak nak gayut ngn awk mlm2 bukan sebab sy nk save kredit ke ape tapi sy tak nak diri sy hanyut dengar suara merdu awk..
Biarlah sy mendengarnya pada malam pertama kita nanti supaya sy akan lebih menghargainya..
Sy tak panggil awk sayang bukan sy geli nak panggil tapi biarlah sy panggil awk ''sayang'' bila kita jadi suami isteri nanti kerana awk takkan rasa bosan mendengarnya dan dpt menjaga hati saya dari tergoda dengan hasutan syaitan..
Sy sangat mencintai awk dan sy janji suatu hari nanti awk akan merasai ape yg orang lain rasa sekarang setelah kita sah menjadi suami isteri..

Perempuan : Sambil menangis terharu berkata " terima kasih bakal suamiku.. Aku amat menyintaimu.. Ya Allah, satukan lah kami dalam ikatan yg sah"..

from fb :)

‎1.jangan dinanti pd yg x sudi.
2.Jangan dirindu pd yg x mgingati.
3.jangan kesian dgn org yg prnh menyakiti.
4.jangan dikenang pd org yg telah pergi.


Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kamu berpaling dan menjauhinya.. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu.. Kamu akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari.. 


Jika putih itu indah.. kenapa harus ada hitam?
❤ Jika melati itu suci.. kenapa harus ada mawar berduri?
❤ Jika kita punya kaki untuk melangkah.. kenapa kita menginginkan sayap untuk terbang?
❤ jika kita punya mata untuk menatap masa depan.. kenapa kita pejamkan untuk berkhayal?

♥ Hidup ini indah bila kita faham erti hidup yang sebenar..
♥ Hidup ini indah jika kita saling menghargai..
♥ hidup ini akan lebih indah jika tak ada sedikitpun rasa benci..
•► Kerana kita hidup untuk saling melengkapi ...【ツ】



SEKUAT mana saya SETIA...
SEHEBAT mana saya MERANCANG...
SEJAUH mana saya MENUNGGU...
SEKERAS mana saya BERSABAR...
SEJUJUR mana saya MENERIMA AWAK...

...Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama...Kita Tetap Tidak Akan Bersama ...
...Tiada Yg Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang...
...Dan Sebaik-Baik Yang Merancang Itu Adalah Allah s.w.t...

Tuesday, 24 January 2012

apit

video
Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ
~► Jika kamu mencintai kerana dia pandai,itu bkn cinta...tetapi kagum...
~► Jika kamu mencintai kerana dia cantik/hensem itu bkn cinta..tetapi nafsu...
~► Jika kamu mencintai kerana takut dia sakit hati,itu bkn cinta..tetapi kasihan...
~► Jika kamu mencintai kerana dia baik,itu bkn cinta..tetapi terpaksa...
~► Jika kamu mencintai tanpa kamu tahu apa sebab kamu menyintainya,itulah cinta yang sesungguh nya...

~► ~Wahai hati ♥♥ berusahalah melawan lidah utk berhenti mengatakan sesuatu yg sia². Wahai jiwa berusahalah menegur lidah utk berhenti melancarkan kata² yg tdk sopan. Wahai akal berusahalah menasihati utk lidah berhenti memikirkan kata² dusta~

Sunday, 22 January 2012

cousin!~~~~

ok..ni lak cousin aku yg plng aku rpt sjk dr lahir..he3..
nmer dyer Mira Asmidar!ank 1st&sowh jer pmpuan lg 2 lelaki..
dyer baik,comel.cun gitu..hahahaha..
tp garang lh gak xp....



fwens (:




ni Farahin..aku ngn dyer dh kwn dr drjh 6 cmpai skunk..epy sgt dpt kwn ngn dyer.
dyer baek..tp gaang..hu3..comel bler dyer mrh ^_^
dyer bnyk bntu aku..aku xkn pnah lperkn dyer.der lh sgalernyer bg..wow!jiwang gitu...hahahaha
comeln dyer :)brthdy dyer 14.4.94.ank ke-3 dr 5..dok tmn tasek utama.fmly dyer baek sgt..
so buntung ar dpt knl dyer.....aku hope hbgn kitowg dpt kekal cmpai ble2..amin
         
                                                                                                                         ------>>>simplegurlz

21.1.2012

ary ni aku g maen bowling with my bff,Farahin,mr.s1&mr.s2..
seronok sgt tp pas aku jmper mr.s2 aku x tau nper ngn aty aku
aku nk try lperkn dyer tp x leyh
aku ckp ngn dyer crk lh pmpuan laen yg lbeyh baek dr aku..rmai g kn
tp aku wt kptsn ntok kedua2 nyer lperkn aku..tp aku kesunyian..........................................i need someone in mylife :'( nthlh..aku dh x tau nk wt per g..aku rser srba slh sgt kt dyeowg.aku ni asyik
mnyushkn dyeowg jer..Ya Allah tolonglh hmba mu ini!!..
aku hnyer mmpu bdoa agr der dkurniakan pmpuan g lg baek,cntk dr aku!...........................................

                                                                                                                   ------->>>simplegurlz :'(
♥ AwaK taK taHu yanG jantuNg saYa bErdEgup kENcaNg waLaUpowN hanYa tEngOk gaMbar awaK kaT mUka bUku..

♥ aWaK Tak tAhU yaNg saYa gEmbiRa taK tERkiRa aPabiLa aWaK "LikE" paDa sTaTus saYa aTaU aPa-aPa jEW LaH kaT mUka bUku saYa....

♥ AwaK taK tahU yanG saYa sEnyUm sOraNg-sOraNg maCaM daH aNgaU aPabiLa aWaK "koMeN" kaT sTaTus saYa,biaRpowN hanYa iKoN smiLey kEw aPa kaT mUka bUku saYa.

♥ aWaK taK tahU saYa saKiT hati pabiLa aDa oraNg laiN "komEN" aTaU "likE" sTaTus aWaK,aPa-aPa jew LaH kaT mUka bUkU awaK..

♥ awaK taK tahU saYa tEriNgin saNgat nak "koMeN" n "Like" sTaTus aWaK tApi saYa taKowT aWaK taK baGi rEspoNs.

♥ aWaK taK tahU saYa daH taK bOley naK mENghadap mUka aWaK tEruS sEbaB saYa saNgat maLu.

♥ aWaK taK taHU yanG saYa dEriTa aPabiLa dApaT taHu aWaK rUpaNya sUka paDa oRaNg LaiN...

♥ aWaK taK tahU yanG saYa saNgaT riNdU aKaN pErsaHaBataN kiTa,waLaUpOwN hanYa di aLaM maYa jEw,taNpa pErnaH bErSua mUka..

♥ DaN saYa raSa, aWaK taKaN tahU sEhiNggaLaH saYa sENdiRi bErhaDapaN dENgan aWaK uNtUk cEritakaN sEgaLanya.♥

Thursday, 19 January 2012

juz a memory :')

ary ni 19/1 gnp 2 bln aku clash ngn dyer.ptg td mmber aku mcg tnyer sal dyer&mmber aku ckp dyer epy jer kt cner..so bgoslhkn.aku x nk dyer cdeyh.bunga bkn skunmtum&maybe aku bkn jodoh dyer.paper pown aku dh maafkn dyer.x t'calit pown kt aty ni.mr.s setiap yg blaku pasti ader hikmahkn.
 
     syer dh lmer maafkn awk dr form 2,kter strt knl cmpai skunk.xcngkerkn.lmer kter knl.aku hope aku dpt kekal ngn dyer tp apakn daya...hehehe :p cinta tu anugerah dr Allah kpd umtnyer.tp cnter kpd Nya&Rasulnyer jauh lg baik dr cinta kpd manusia........lumrah hdop jika seseorang itu jtuh aty kt ogh laen...x kn lh Allah nk jthkn aty kt lelaki cmer laki,pmpuan cmer pmpuankn = = '
 
 esok lk 20/1 klu kitowg still g couple dh msuk 8 bln :) seronok dpt knl ko mr.s...thnx 4 everything&espeacially ur teddy bear yg aku pgl "sweety" he3....nth paper jer nmer tu.k lh aku nk titow.esk kjer (:
 
                                                                                                                        ------->>>simplegurlz

Tuesday, 17 January 2012

tol ker?? :)

Kalau bercinta ♥,
jangan berkepit macam belangkas ♥,
hantar surat berbelas-belas ♥,
SMS berbalas-balas ♥,
masa dating sebelah tandas ♥,
berpeluk-peluk dalam bas ♥,
asyik menjeling dalam kelas ♥,
minum air perghh kongsi segelas ♥

---> ..Bila ada konflik...<--- haa mula la nak frust ♥,
nak tunai solat pun malas ♥,
tak dapat tumpu study dalam kelas ♥,
waktu result nak keluar tahu pulak cemas ♥, takut ♥ exam tak pass ♥,
tup tup awek sendiri kena kebas ♥,
kesian.. melepas..

So ♥♥, jadilah couple yang ada class ♥,
berdating ikut lunas ♥,
bergaul ada batas ♥,
jaga maruah dengan tegas ♥,
syariah dijaga dengan jelas ♥,
tutur kata sentiasa beralas ♥,
kalaulah cinta yang dihulur ikhlas ♥,
janganlah bimbang ♥,
cintamu pasti berbalas ♥♥♥♥

kikiki...♥♥♥♥♥♥♥ sharing is caring kan...!!

Monday, 16 January 2012

juz 4 you :0

                                                                   -------->>someoneygsgtinginknini! :)

.................!!!!!!!!!!!!

Cinta ini tidak menyakitkan malah tidak menyedihkan
tetapi hanya manusia tidak pernah menghargai cinta
Bila seseorang sayang pada kita2 tidak pernah nak hargai
tapi bila dia pergi baru kita tercari2 sedangkan kita tidak pernah
pun menghargainye selama ia ad untuk kita!!!
andai minta maaf itu mudah , tentu dunia ni sepi drpd segla sengketa ..

andai lafaz maaf itu murah , tentu peperangn tdk wujud ..

maaf mmg mudah ..juga tdk p'lu apa2 k0s utk dluahkn ... cma kdang2 manusia shja yg mngnggpny begitu ..
" kalau sayang itu boleh dikira , mungkin tiada kalkulator yang sanggup mengiranya " ♥  
                                                                                                                                             -------->>>simplegurlz<3

Sunday, 15 January 2012

angan2????

erm..nthlh tber2 mlm ni aku gler windu kt dyer...sh3!wt per g aku pkr sal dyer kn....
kkkkk....aku dr smlm smpai mgu dpn aku tlong ckgu aku niaga..seronok.dpt jmper mcm2 ogh..mat saleh pown ader.. = = ' dh lh x tau speaking..he3....
 erm..satu ary 25..ok lh.aku ni x der lh bkira sgt sal gaji.asal halalkn..tu yg pnting.
  
    aku tgok bby kt cner cumer comel2 :).tber2 b'angn ader ank cndiri..ha3...ish aku ni.per lh kn
 adush!..tp cper yg x nk kn.khwen&dpt anak cndiri????......
            cter cikit cper yg x nk..cumer pmpuan kt dunia ni menginginkn hbgn yg halal...so kter juz b'doa,jodoh tu dtgn Allah (:
     
                                      
Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta
  hope ngn angan2 tu leyh jd knyataan.aku nk bjyer.nk tlong fmly,ntok diri aku ni...mcm bnder kner btolkn alek.juz sbr&senyum :)
  
                                                ---->>simplegurlz

Saturday, 14 January 2012

tarikh yg plg MENYEDIHKN!!

19/11/2011
ary tu ary sbtu pg,aku gdoh ngn dyer.Gdoh pnyer gdoh akhrnyer aku wt kptsn mtk clash ngn dyer!
x sangka kitowg dpt bthn 5 bln 29 ary jer.erm....
x per lh..dh x der jodohkn :'(
aku hope dyer dpt lperkn aku&aku pown dpt lperkn dyer
dulu dpt bthn hmpr 2 thn
aku bsyukur dpt jmper dyer.
dyer baik,caring,prihatin,comel.tp nk wt mcm mnerkn.dyer bkn milik aku..
       ❤ Belajarlah untuk kehilangan dia..andai dia bukan jodoh kamu ✔
❤ Belajarlah untuk tabah..andai dia pergi dari hidup kamu ✔
❤ Belajarlah untuk menerima hakikat..yang dia bukan milik kamu ✔
❤ Belajarlah untuk berhenti mencintai dia..andai cinta dia bukan untuk kamu ✔


so pas bcer ayt ni aku tros bfikir&bfikir...
ceh..ader2 jer aku ni..mner x nyer dyer lh CNTER PTMER AKU&OGH PTMER AKU COUPLE
SO ATY NI AGK BRT AR NK LPERKN DYER.
untunglh mereka yg ader ogh syg kn..tp x per.
x kesah sgt.t ader lh jodoh aku tu.juz SMILE :)
SIMPLE KN??tp cper2 yg ngh HANGAT BCNTER tu!
aty2 k..jgn t'lebeyh sdh..he3...sbbbbbBBBBB.........
--------->>>>>>
 Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..


Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )
so,fkr2 kn lh..mang lh adat ogh bcouplekn..but kter muda g :)
rmai g lelaki kt luat cner yg lg baek dr yg kter jmper skunk!!


                                                                                                               -------->>simplegurlz :)
 

Wednesday, 11 January 2012

epy@sad??

ader kala hdop kter ni pnoh ngn warna warnikn??epy slalu.hdop aku ni epy lh.aku b'syukur coz still ader ibu,ayh&adeq :)..jd ank sulong ni ssh ckit.bnyk bnder kner pkr,buat.skunk ni cdeyh ckit ar coz ogh yg aku syg x der.bkn parents aku but "mr.s".biarlah.aku hope dyer epy,always chat,&dpt lperkn aku..wt per nk cdeyh2 sbb cinterkn?? kumbang bkn seekor.aku hope dyer jmper yg jauh lg baek dr aku...aku hnyer perlu SENYUM JER :))